Héhéhé, Dodó!

A műköltészet néha népköltészetté válik, midőn a nép ajakán szájról szájra terjed tova. Ez megesett néhány Dodós viccemmel is. A tévében is hallottam már vicces műsorban dodóspoént, természetesen Dodóktól gondosan megtisztítva, és találkoztam már az interneten szájtról szájtra terjedő dodós poennal is. Ez néha megtisztelő érzés. Persze számomra rejtély, hogy miért pont cigányvicc lett belőle, de az ember a népművészetet már nem tudja teljesen személyre szabottan kielemezni, ugye.


A legjobb persze az, amikor a Dodókat mégsem sikerült teljesen kigyomlálni a műből. Ilyenkor a beavatottak jelentőségteljesen csak ennyit szólnak: aha. Esetleg ehe.

Továbbá megintcsak nem tudom az okát, hogy néha miért került hozzá cirkuszos körítés.

Hát ha még egyszer nóta is kerekedik hozzá, és úgy dalolja majdan a nép a fonóba, meg az aratóünnepen meg a traktoros útblokádokon... Hajh, akkor úgy fogom majd érezni magam, mint Petőfi.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ilyet hozzánk is betettek, én tudtam egyből hogy dodós, felháborodásomnak is adtam hangot ezirányban, hogy egy ilyen mesteri dodós viccet hogy lehet egy cigányviccé alakítani?

http://prohardver.hu/tema/viccrovat_6/hsz_5017-5017.html

sajnos azt a hsz-t melyben kikértem magamnak, és a mesternek, töröltél, mivel nem illett a viccrovatba...

Névtelen írta...

Heh. A dolog felvet egy elméleti kérdést is: vannak olyan stripek, melyek látszólag megtisztíthatóak a képtől, de az imént bemutatott példa jól mutatják, hogy nem lehet. Legalábbis szerintem így szövegesen ledarálva elvesznek olyan apróságok, mint Dodó hihetetlen magabiztossága a válaszadáskor, a másik Dodó értetlenkedése, stb. :)

Névtelen írta...

Maximálisan egyetértek az előttem szólóval. Sima szóviccként is királyos, de a dodók felteszik a koronát az egészre.

Névtelen írta...

Szerintem, azért lett belőle cigányvicc, mert a Dodó az inkább olyan cigányos név mint inkább legyes...

Bowrain írta...

micsoda rajztechnológia :)

Névtelen írta...

Nem vagyok képregényszakértő, csak szeretem a dodósakat :)
Egyébkén csak egyetérteni jöttem ide, mert tényleg képtelenség képteleníteni - de legalábbis orbitális veszteség - ezt a képsort. Az ötödik képkocka pl. felbecsülhetetlen értékű. Önmagában többet rötyögtem rajta mint az egészen. Azthiszem...